ערב: לפיד מוותר על השוויון בנטל, בוקר: מתעקש עליו

    השוויון בנטל כבר לא יהיה על השולחן הלאומי יותר, כעת הוא נמצא בבג"צ ואקבל כל מה שבג"צ יקבע, בין אם הוא יקבל את העמדה שלנו ובין אם הוא יקבל את המתווה של הממשלה הנוכחית. הנושא לא יהיה על השולחן שלנו אם נרכיב את הממשלה הבאה
    דוד לזר 4 Comment on ערב: לפיד מוותר על השוויון בנטל, בוקר: מתעקש עליו

    אתמול פרסם אתר 'קול חי' את דבריו המפתיעים של יו"ר 'יש עתיד' לפיהם "השוויון בנטל כבר לא יהיה על השולחן הלאומי יותר" • בעקבות הפרסום, ספג לפיד ביקורת, והבהיר כי בכלל התכוון שינצח בבג"צ • כל זה קורה בתוך 24 שעות – צפו

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    השוויון בנטל כבר לא יהיה על השולחן הלאומי יותר, כעת הוא נמצא בבג"צ ואקבל כל מה שבג"צ יקבע, בין אם הוא יקבל את העמדה שלנו ובין אם הוא יקבל את המתווה של הממשלה הנוכחית. הנושא לא יהיה על השולחן שלנו אם נרכיב את הממשלה הבאה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דבריו של יו"ר מפלגת 'יש עתיד' לפיהם השוויון בנטל לא יהיה על שולחן הממשלה הבאה בה יטול חלק, עוררו נגדו ביקורת חריפה מארגונים חילוניים. בעקבות דבריו שפורסמו לראשונה באתר 'קול חי' והעליהום שנוצר בעקבות הפרסום, נאלץ יאיר לפיד להבהיר את עמדותיו.

    הנה לכם תיעוד דבריו אתמול, ומיד לאחריהם, את הבהרתו היום. האם מדובר בהבהרה תמימה או בזגזוג נוסף? צפו והחליטו:

    צילום: Hadas Parush/Flash90

    "למי ששאל – צריך כנראה להבהיר את הברור מאליו", כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "יש עתיד לא ירדה ולא תרד מהשוויון בנטל. אנחנו אלה שהובלנו אותו, אנחנו המפלגה היחידה שעדיין נאבקת עליו בבג"ץ, אנחנו מאמינים שזו הדרך הנכונה לשילוב בין כל חלקי החברה הישראלית.

    הוא הבהיר את כוונת דבריו המפויסים שנאצרו בצ'אט עם גולשים: "אתמול שאל אותי על כך מישהו ואמרתי שלדעתי זה לא יהיה על שולחן הממשלה הבאה. הכוונה היתה כמובן שלהערכתי אנחנו ננצח בבג"ץ, לא לכך שנוותר על עקרונותינו.

    "החרדים צריכים לדעת שלא מדובר בנסיון להתנכל להם או לאורחות חייהם חלילה, אלא בצורך לכתוב חוזה ישראלי של חיים משותפים, שבו לכולם יש אותן זכויות וגם אותן חובות".

    גם בהודעה לתקשורת שהוציאה 'יש עתיד', טרחה המפלגה להבהיר את כוונות יושב הראש. "בעקבות אי ההבנות שפורסמו בשעות האחרונות בתקשורת", נכתב בהודעה לתקשורת, "להלן התייחסות": "'יש עתיד' היא המפלגה היחידה שנאבקת בשוויון בנטל. בממשלה הקודמת העברנו חוק היסטורי לשילוב החרדים בשירות בצה"ל ובשוק העבודה".

    "לצערנו החליטה הממשלה הנוכחית לבטל את החוק. בעקבות ההחלטה של הממשלה לבטלו פנינו לבג"ץ והנושא נמצא כעת על שולחן בית המשפט העליון וכמו בכל נושא נכבד את החלטות בגץ. אנחנו מאמינים ששילובם של החרדים בחברה ובתעסוקה הוא קריטי לעתידה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל ונמשיך לפעול לכך".

    מוקדם יותר תקפה עמותת חדו"ש את דברי לפיד: "יאיר לפיד השלים את תהליך הפניית העורף וההתנתקות ממאבק השוויון בנטל עליו רכבו הוא ומפלגתו בראשית דרכם. לפיד, כך מתברר, רק תפס על המאבק לשוויון בנטל טרמפ, אבל המאבק התחיל הרבה לפניו והוא ימשך עד להשגת המטרה, עם לפיד או בלעדיו".

    הם המשיכו: "רוב הציבור עדיין רוצה במימוש ערך השוויון בנטל, אבל נראה כי לפיד נחוש לסלול את דרכו לשלטון גם במחיר של קיפול דגלים וכניעה לתכתיבי המפלגות החרדיות. ספק רב אם יהיה די בכך כדי להביא את המפלגות החרדיות להושיב אותו על כס ראש הממשלה, אבל לתומכי ערכי חופש הדת והשוויון בנטל הוא מבהיר שיצטרכו למצוא לעצמם כתובת אחרת".

    אמש פרסמנו ציטוטים מתוך 'צ'ט לייב' שניהל לפיד עם גולשים ברשת החברתית, שם הוא נשאל מספר פעמים על יחסיו עם החרדים ועל סוגיות השוויון בנטל ולימודי הליבה.

    "אני לא שונא אותם, רק רצינו לסייע להם להשתלב ולהביא צדק לאלו שכן נותנים למדינה", אמר בין היתר, והוסיף "אכן נאמרו דיבורים לא ראויים בשני הצדדים".

    לפיד אמר לגולשים כי "השוויון בנטל כבר לא יהיה על השולחן הלאומי יותר, כעת הוא נמצא בבג"צ ואקבל כל מה שבג"צ יקבע, בין אם הוא יקבל את העמדה שלנו ובין אם הוא יקבל את המתווה של הממשלה הנוכחית. הנושא לא יהיה על השולחן שלנו אם נרכיב את הממשלה הבאה".

    ברשת רצו שמועות כי ח"כ אלעזר שטרן איים בפרישה מיש עתיד אם ישונה היחס לחוק הגיוס אולם שטרן מכחיש בתוקף את הדברים.
    מי שמיהר לקפוץ על העגלה הוא יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שאמר "חוק השוויון בנטל של לפיד היה לא נכון, דחק את החרדים ממהלך עצום של השתלבות טבעית והחזיר אותם לחומות שהיו מאחוריהן. החוק קרע את העם. התקפלות לפיד מחוק השוויון בנטל רק מוכיחה שמה שעשה אז היה רק פוליטיקה ומה שעושה עכשיו זה פוליטיקה".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מה לא ידעתם שהוא- אני לא רוצה להזכיר את שמו לא החלטי?

    2. 3

      כל הסיפור הזה של לפיד לגבי השוויון בנטל והליב"ה לתלמידים חרדים הוא לא לגופו של עניין
      לפיד מדבר על חוזה חברתי, אלא שבניגוד לחוזה חוקי בו יש שתי צדדים כאשר החוזה נכתב על דעת שתי הצדדים, כאן מדובר בחוזה חד צדדי שצד אחד מנסה לכפות על הצד השני.
      לפיד מדבר על השוואה למדינות אחרות, בעוד שבשום מדינה מתוקנת אין דבר כזה צבא העם כמו שזה נעשה במדינת ישראל, צבא העם הוקם במתכונת של כור היתוך לצורך עיצוב ושינוי ציבורים שלמים עם דגש על הציבור הדתי- חרדי והציבור המזרחי מסורתי,
      היום יש הרבה יותר (מבחינה מספרית) לא מתגייסים מתוך הציבור החילוני (היכן עמותת חידו"ש???) ובכל זאת האובססיה של יש עתיד והארגונים שעומדים מאחוריה (הממומנים על ידי גורמי חוץ) נדבקת דווקא לחרדים ולא בכדי!
      גם בנושא הליב"ה, אין ילד חרדי שלא לומד 7*7, יותר מחצי מהחרדים לומדים ליב"ה ברמה גבוהה מהממוצע הארצי, כאשר אצל הבנים הדגש להקדיש החיים ללימוד התורה כפי המסורת בת אלפי שנים בעם ישראל בהם שקדו שבט לוי,יששכר ואפרים על לימוד התורה בתמיכה ועידוד של כלל ישראל שגם הוא קבע עתים לתורה בשילוב עם עבודה ופרנסה, כך תמיד היה בעם ישראל לכל שבט יעודו ויחודו כאשר כולם מוקירים את התורה ולומדיה, ואיש לא העז לזלזל בלומדי התורה
      בדיוק כשם שאיש לא יבוא בטרוניה לחיילי חיל האויר על כך שאינם שותפים לנטל באגף האפסנאות,חיל רגלים או חיל שריון, משום שהם תורמים מעל ומעבר בתחומם, כך אין לאיש לזלזל ולקנטר את לומדי התורה בעניין שוויון בנטל
      ומי שעושה כן בשם חוזה חברתי הוא טועה ומטעה, אין כאן חוזה חברתי אלא הפרת חוזה עתיק יומין עליו התבסס עד היום קיומו וזהותו של העם היהודי.
      הסיבה האמיתית לכפיית לימודי ליב"ה ושוויון בנטל היא מתוך צורך למילוי החסר בקרב ציבורים מסויימים הציבוריות החילונית בעיקר בקרב המנותקים מן המסורת, לאלו חסר זהות וחסר הדגל בו יוכלו לנופף, כך מצאו מקום להתגדר בו ולנופף בו – שוויון בנטל, ציבור עובד ומפרנס המחזיק על כתפיו את המדינה עם החרדים
      אלו המתגייסים לשוק העבודה (ומתפרנסים מכך ולא מתנדבים ולא חיים בצמצום כמו רוב החרדים!)ונושאים בנטל במישור הצבאי יקבלו משמעות והערכה לפי היהדות (ויש ויש הערכה ביהדות – ראו דברי חז"ל על הפסוק "שמח זבולון בצאתך ויששכר באוהלך"")רק אם יכירו בערכי היהדות ובראשם בלימוד התורה על ידי לומדי התורה כערך עליון(וגם זאת רק במידה ותרומתם בצבא ובעבודה תיעשה לפי היהדות בלי פריצות ותערובת גברים ונשים! משהו יכול להסביר בשביל מה צריך כל כך הרבה נשים בצבא? איזה נטל בדיוק הם נושאים על כתפיהם? הרי אם היו מגייסים את מיטב שנותיהם אלו ללימודים ולפרנסה היו תורמים לאין ערוך למדינה! אין כאן איפה עניין של נטל כי אם עניין של אידאולוגיה לעיצוב פני הצבא ככור היתוך נגד המסורת היהודית)